Tuesday, April 29, 2008

Pertama Kali..Tag dr Mieza@Along..

tAuRuz nak melangsaikan hutang pada Along @ Mieza..sowy yer Along terlambat sket..
Tag nih pasal Pertama Kali..Wah!sbut bab2 pertama skali otak nih dah pikir lain leww!
Syarat wajib dipatuhi:Bukan cerita rekaan dan tiada kena mengena dengan hidup orang lain. Perlu mengetag 5 lagi rakan blogger pilihan anda setelah anda di tag...

1. Pertama kali

* D'tAg oleh Along @ Mieza

2. Pertama kali

* ehemm..ehemmm..ehemmm..upssss mati la mak ter'cencored..'tp nak wat cmner nih kisah benar okey!! ok-ok..nih serius ok..pertama kali nyer MAK terjatuh tepi jln coz tersepak divider ok! nih sbb leka mkn buah jambu sambil berjln...dan jambu iteww telah bersepah-sepahan dan MAK telah gigih bgon tanpa pandang blakang ,kiri,kanan,atas bawah,adoiii!! sgt malu nyer...masa tu kulit muker setebal kulit kura2 ok!!*moral of d' story... jgn makan jambu diatas divider ok u'ols!!...;P

3. Pertama kali

* berblog-blog bagai Dec 07'.. sgt sker okey ngan kengkawan bloggers yg sporting morting!

4. Pertama kali

* belajar wat muffin masa tingkatan 2..sgt bangga pada mula nyer dan sgt HAMPEH bila muffin tuh baling kt dinding pown xpecah okey..itu lah pertama kali dan terakhir kali wat muffin...mencikkk tau!!

5. Pertama Kali

* Dpt gift dr blogger Rasp..skernyerrrr...

... wahhh legaaa nyer dah settle hutang..huhu..along consider ok ler ni kann..

Tag 5 bloggers..jeng..jengg..

1. SisDtott
2. CikPuanBesar
3. CtElly
4. Nasafrog
5. MummySyafie

sila la memFREE kan diri tuk mbuat TAG ini okey..tu pown klu FREE leww..klu tak free pownn wattt jgakkk...hehe..nih dh cam paksaan plak khann..


29.04...

Tauruz nak wish "Happy Bufday to lvly 'B'...."
*pssttt..kiter sesama jadi kertu ok..bday pon dekat sgt date...xde la tauruz kertu sesorg ..hehe..jgn mara yer B..!!



Monday, April 28, 2008

26.04..

Last Fri nite...huhu..lepas surprise di siang ari..mlm ari pon ado lai..surprise besday cake dr 'B'..terharu lagik skali okey..sowy ler u'ols crita besday nih xabih2 lagi wlupon dah makin kertu..upppss MAK tersedar diri kejap!'biar kertu pd angka sajerkkhannn..hehe..!haruss la nak berterima kasih pd yg ingat kat kiter nih khann..klu xcrita pasal nih pelagi nak dicritakhan kt blog tauruz nih yer tak u'ols?xberhapdet leww nanti..terima la en3 nih seadanyerr..;P

gegambaran x byk dihari kejadian..xde byk yg nak dicritakan w'ols b2 juz g nengok live band,everything goes smooth..malam yg sgt tenang n xla sgt huru hara cam slalu..hehe..blik pukul 4am terus pengsan!klu lew xde Jr.duk nyanyi besday song 'n' member2 yg cal/ sms pepagi sabtu mau tido 3ari 3mlm xhengat nak bangon!!


tenkiu tuk cake nih yer 'B'..muahhhh... cake yg telah membuat idung tauruz kembang kempes kemalu-maluan okey!


Tenkiu Laling!
Tenkiu yer pd bloggers yg wish besday tauruz nih..cyg u'ols!!

Friday, April 25, 2008

Thank's Rasp..

Sob..sob.....!!tauruz sangat terharuu tauuuu ari nih..nengoklah kt bwh ni haa...tauruz dpt GIFT okey..sgt xsangka GIFT fr. BLOGGER yg makin glam di dunia pemBLOGkan..RASP,Thank's A lot Dear..Thank's for u'r thoughfullness!!isk..isk...sangat terharu okey!Gift sempena besday tauruz yg ke...hmmm...yg ke...SWEET 17...wakakakakaka...terperasan sat ok!




nih la n'velope yg wat kan tauruz cenyum sampai blkang telinga tau!



Ada apa dlm iteww??sgt xsabar tauruz nih..

Wahhh..tanteqnyer box ini...huhuhu

Walalaaaaaa...sgt menterujakan GIFT nih..

tauruz sgt suker ok Rasp..

dah xsabar-sabar nak pakai tau..sgt ghairah..!

Canteqkan u'ols..

Ma kacih yer Rasp..!

Wednesday, April 23, 2008

KFC..

Tenkiu B..sbb dgn baik ati telah menghantar KFC kt opis..tauruz sgt sker sbb tgh lpr sesangat masa tu ..dah pukul 2pm xmkn pe2 lagi start ler virus2 menyerang..skit perut ler..kepala ler..adoii xlarat..tetapii..bila nampak KFC tuh terus jadik larat..hehehe..makan nyer pasal ilang sakit!tp pepon sgt terharu ok..masih ada yg care ghupernyer..thank's 'B' appreciate sesangat..*ayat penutup....next time bwk lagik k..

KFC yg makin KECUT..TOK UBAN silalah xplain naper makin kecut cam gini

Fav. nih..




Nih dia bagi form tuk contest teka mileage..u'ols tlg g jawapan leh tak..;P



leh ker menang keta nih..mimpi jer lah khann..








Tuesday, April 22, 2008

Hepi Besday to My Sis..Dian

Hepi Besday to You..


Hepi Besday to You


Hepi besday to Dian..


Hepi Besday to Youuuuuuuuuuuu!!!!!



p/s : ingat sket dh makin kertu okey!




We alway's luv You..

Monday, April 21, 2008

Congkak

Last Fri,tauruz g tgk CONgKAK..seram gak crita nih..Bes rr Pierre Andre ni wat crita2 seram..crita Pierre nih better dr crita2 seram(malay) yg lelain..salah satu yg wat tauruz sker citer nih time tok moh nak ngubat2 nih byk menggunakan ayat2 Quran..u'ols pi la tgk klu X tgk lagi..tp jgn mimpi plak blik nt k..kang xpasal2 jerit sensorang,tgk sebelah ada Opah ajak main congkak..ha..sapo nak jawab!larikkksss xcukop tanah nt! Haruss tauruz pengsan 3 ari 3 malam klu nampak cam gini ghuper tetengah mlm...
meh ikut Opah..eeeiii..

Tuk tauruz boleh ler di cons'd kan seram..mgkin sbb tauruz ni penakut kot..so,u'ols tgk n judge leww sndiri..

Evo.. KL Drift

tauruz nengok crita ni last week..xceli dah nak basi..tp nak gak masuk lam en3 nih..

Crita nih bes..


Crita nih menang teknik Drift‘nya.. !Syabas..Filem Malaysia!Sekurang-kurangnya dah ada peningkatan kan..klu nak compare ngan dedulu..filem2 sblom nih..
Tapi..ada tapi-tapi jugak nih.. spoil la.. lakonan Fasha yang sepatutnya memegang identiti pompuan yang agresif,gadis lasak,drifter tak sepatutnyer la CENGENG..suka merajuk..& tangkap leleh..sket nyer hal pon nak nangis.Apa daa...

Yg paling tauruz minat dlm crita nih Aaron..memg bes!Dah lama minat Aaron..bes rr dia nih..syabas tuk Aaron!





Tokan besar nih...
Syabas Bro..!

Friday, April 18, 2008

Cover Gur'l...Konsep Berangan lagii....hehe

tAuRuZ D'Tag leh PearlEj..silalah nengok keBERANGANan iteww...pose gedik santai..amacam Ej okey tak..?sgt suka ok wat bebenda nih..hehe..





Nih masa wat show..kt..bla..bla..(berangan artis)

Konsep Berangan Remaja...(Wlupon dh tua bangka)...

Pose soka-soka...

Pose ala2 ibuk2 ngan Jr. tercayang!!


Thursday, April 17, 2008

Diari Si kecil II..nota untuk MAK!

tAuRuZ masih emo lagi k u'ols..ni la antara luahan hati kakak,kita pon dpt rasa camner perasaan si kecik nih..dia terlalu sedih..terlalu!sekali skala dia hanya bercakap dlm telefon & jrg dpt berjumpa si IBU..dia terlalu rindu!!tAuRuZ harap sangat si IBU dpt baca apa yg tAuRuZ paparkan dlm en3 nih..

Harapan kakak..agar mak & ayah bersama semula..




Bayangkan lah perasaan si kecik nih yg xmampu wat pe2..hanya sebuah harapan!Perit yg dia lalui merindui belaian kasih seorg IBU...

Setiap langkah perjalananmu beronak berliku..

'Berapa berat mata memandang..berat lagi bahu yg menggalas bebanan

Merentasi ranjau kehidupan dgn harapan..

Luahan rasa derita jiwa..pada wajah tiada rahsia..

menanti malang berganti tuah..usah kau berputus asa..


**Kakak,kami semua sayangkan kakak..Moga kakak akan menemui kebahagiaan hakiki suatu hari nanti..anggaplah ia satu dugaan agar kakak lebih tabah menjalani kehidupan ini,kakak terlalu istimewa di mata kami!


Tuesday, April 15, 2008

Diari Si Kecil..

tAuRuZ nak crita sket tentang Diari si kecil..dua tiga hari lepas tauruz duk membelek2 Diari Si kecik nih (Dia sgt rapat dgn Jr.)..ingat kan setakat nota harian bebudak yg biasa2 ajer..tapi bila tauruz start baca dr awal hati nih jadi sesangat tersentuh membaca tulisan2 dlm Diari tuh..si kecik ni bru 9 tahun..parents baru berpisah sebulan sblom umat Islam menyambut Hari Raya..sadis betol la..dia duduk bersama ayahnya...
antara nota dlm diari nya yg membuat kan hati tauruz sebak
*dulu kami slalu bersama kemana2 skrg tinggal kakak,ayah dan adik2..mak dah tinggalkan kami..kekadang kakak(gelaran tuk dirinya) rasa diri ini mcm sampah..xdiperlukan..,
ayah kerja cari duit untuk kami adik beradik..mak pon cari duit tapi untuk kawan2 mak..
*kekadang bila rindu sangat dgn mak kakak akan letak subang dihujung buku sbb
subang
tu mak yg belikan..kekadang kakak rasa sangat sunyi..kenapa nasib kakak malang sangat...
"Mak balik lah mak..kakak rindu sangat dgn mak..balik lah mak.."I miss you MOTHER!"
Airmata tauruz terus mengalir tak boleh ditahan2 lagi..hati tauruz hiba sesangat membaca rintihan si kecik nih..Xpecially bila renung mata dia yg sayu,mengharapkan kasih sayang dr seorang yg bernama IBU..banyak lagi yg dia tulis dlm diari tu..xpasal2 nt tauruz nangis plak kt opis nih..tauruz nih bole consider cengeng jugak la xpecially berkenaan bebudak nih..tauruz pon berpisah tp naluri keibuan masih ada..xsanggop rasanyer meninggalkan anak semata2 tuk mencari kebahagiaan sendiri..mintak lah dijauhkan perasaan spt ini dr diri tauruz..
tp tauruz sgt salute ngan ayahnya yg sangat sabar & gigih mencari duit tuk anak2 yg masih kecil..dialah yg menguruskan segala2 semenjak berpisah,si kecik ni pulak jadi assistant pd ayahnyer..sibuk dia menguruskan adik2 yg lasak..
ntah lah zaman sekarang nih dah macam terbalik kot pulak kalau dulu lelaki yg banyak buat hal skrg ni dah terbalik pulak dah...
nota utk si IBU :
*Akan tenangkah hati bila meninggalkan anak2 dlm kesedihan?
Bahagiakah hati seorg ibu apabila membiarkan anak2 dlm tangisan kerinduan..?

layakkah kau digelar seorg IBU apabila lebih mementingkan keseronokan diri,lebih mengejar kemewahan hidup sedangkan anak2 terpinggir menagih kasih?Jangan biarkan keadaan dan masa mengajar mereka membenci dirimu..jgn sia2kan kasih syg yg mereka dambakan drmu..jgn menyalahkan takdir kiranya suatu hari nanti mereka tidak mengenalimu..atas apa alasan sekalipon mereka tidak sptutnya ditinggalkan sebegitu!
KAKAK masih menunggu dan akan terus mengharap kan kehadiran mu,hingga ke hari ini dia masih menyatakan perasaan rindu pd seorg yg bernama IBU!

Ari tu tauruz g tgk crita ni..crita yg tak besss...uwaaaaa..!!nyesal tengok..Jr. sampai terlelap dalam panggung!!Jalan crita kurenngg lerr...harapkan make up antu tu jer la yg nampak menakutkan..yg lelain tuh HAMPEHHH!!

Monday, April 14, 2008

makan lagii..

Ari Jumaat lepas..ni crita pasal makan2 lagii..x abis-abis lagi pegi mkn..yelar kan u'ols ..rezeki tak baik ditolak..nih ada coctail reception kt 'Crown Plaza Mutiara'..'Get to know each other' konon2nyer..tauruz nih get to know makanan kt citeww..hehehe..


4.30pm duk dalam Bas..dah leww nak pi makan2 transport pon disediakan..manja sgt staff kt cini..mana tak GEM**K..hehe..xsanggop nyebut nyer..



1 bas xcukup dah penuh bangett kena panggil bas lain..



Sangat suker g makan..nih baru sampai.


Door gift diaowg bagi satu jer..tp tauruz ambik 4 okey sbb byk balance..


Meh minom meh...tauruz ngan Azura(HR)


Wit Ms Siri..(One of d' Project Manager)


Me & Nicola..


Standby nak dgr speech..tauruz paling xsuker dgr speech2 nih..eeeiii boringnyerrr..snap pic. dulu...



Bergegambaran selepas kenyang..duk nunggu bas dtg amik pose dulu..

tAuRuZ D'Tag..

tAuRuZ telah di tag oleh 'mieza' n 'Rasp'..huhuhu..saksikan lah pemandangan di tempat kejadian ini..hehe..tp tAuRuZ snap tmpat2 yg separuh huru hara jer okey..kira okey leww tu khann Mieza n Rasp..ngelat sket jer..



Okey tak..dan dengan bangga nyer tAuRuZ akan mengTAG..bloggers yg terVisit blog tauruz key..hehehe..xspecially..

1.SisDtott

2.Remiraf

3.CikPuanBesar

4.CTElly

5.PrincessRedBlood

6.Ej

7.lily.lulu

...dan Bloggers2 yg sangat rajin m'buat tag..

jawab lew tag iteww..ala sempoi jer..musti suma tgh ngemas table la ni khann..kih,kih,..kemas jgn x kemass...

Friday, April 11, 2008

More Pic..


....Starting....

'D' Sea Beauties...'










Crowd mlm tuh..pemandangan luar Hall..perghhh ramai gilesss...

Mira nyer turn plak perform...*spt biasa gambo kurennggg...memuaskhann...





*p/s : Mira u'r hair look really nice..wig yg canteq,pandai ko pilih...x leww cam pompuan yg berangan D'va x menjadik dek kerana pesen&attitude cam giteww tambah lagik ngan wig yg cam wat dr sabut kelapa..lpas tuh kecoh satu kampong rasa yg diri tuh lawa & glam,lpas tuh mengutuk n ngata owg..xsedar atas pala dah macam pokok kering musim panas.. xcukup air..kekeringan..pastu pala dok tegak cam robot abih batery sbb takut wig tuh tanggal..KAH!KAH!KAH!ko memang CLOWN leww!!owg lain berfesyen ko pown nak jgk tp x kena gaya..dr ko bukak tudung semata2 nak pakai rambut kering yg kejung kiri kanan tuh lebih baik ko pakai balik jer tudung tuh..muahahahahaha!!!!*gelak jahat okey!!tp ntah leww khann klu dah perangai tuh burok wat camner pown tetap suma nampak burok!Mulut & perangai tuh jaga sket..jgn jadik Kera masuk Town!belajar leww perasaan malu sket!Mencik..X kose Mak nak layan ko yg nak jeling2 w'ols..cam budak Tadika!pegi..pegi! skola balik!eeeiii...sgt keji!!ko kutuk w'ols yer,xceli w'ols tau ko xleh join our group co'z ko nyer attitude...ubah dulu key,cepat2 sedar diri!!upppsss!!u'ols nih terselit lazer & nuklear sket okey.,,geram sgt ngan manusiyl nih!!mengata & ngutuk siap guna word yg xsedap didgr mcm dia perfector sesgt!!suma owg xbetol kt mata dia..nih memg sekepala ngan TALAM..!!TALAM Corp.!korg nih sebenanyer culture & mental shock!!Ingat2 sket xde manusia yg perfect lam dunia nih..tmasuk leww TALAM CORP..owg yg slalu carik pasal nih sebenarnyer ada cnflict dalaman & X hepi ngan diri sendiri..n byk leww masaalah dalaman yg lelain..!malas nak huraikan sbb wat semak jer dlm en3 nih..next time con't...!!!
*sabo..sabo..tarik nafas..lepas...tarik..lepas....fuhhhh legaaaa...!!!




D' Atlantis Band wit Mira...


Mira& Me...*Bergegambaran lepas Mira perform...



Me & Uma..
Nengok leww sisDtott tuh nyelit,sgt cute leww sis tuh..hehe....Me & 'B'